fredag 16 november 2012

Blue Christmas


Lite julinspiration i alla hast. Jag har fullt upp med julen i olika tidningar och börjar precis som i fjol bli väldigt väldigt trött på rött, grönt och guld långt innan jag ens hunnit ställa fram adventsljusstaken (som i och för sig, tack och lov, är en 70-talspjäs i brun keramik från Höganäs). Samtidigt överöses jag med jul från alla håll och kanter - alla vill bli omskrivna, alla vill vara den som förmedlar den optimala julkänslan. Ja, som ni förstår blir man lite matt. Men här är en bild som passerade nålsögat: blått, svalt och krispigt, men med värme i naturliga detaljer som trä, skinn och grönt. Det är de blå detaljerna som gör det här till något utöver den trötta "ta in naturen"-trenden tycker jag. Och kajaken! Jag vill ju genast hänga en surfingbräda över mitt julbord jag... Bild från Royal Copenhagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar