onsdagen den 28:e november 2012

Art direction


Bland kategorierna på Oscarsgalan finns art direction. Jag vet ärligt talat inte exakt vad den innebär. Men när jag såg filmen The Vow häromdagen tänkte jag spontant att det här var some damned good art direction! Jag var tvungen att stanna och skärmdumpa flera gånger. Färgskalan hör dessutom till mina favoriter: rent turkost och gult, med nyansskillnader. Att jag hängde upp mig på det här KAN bero på att jag just gått Sköna Hems inredningskurs och ser färgsättning överallt. Men se den här filmen, och tänk på färgerna - det är så rakt igenom snyggt genomfört. En söt film är det också :) Jag tror faktiskt att jag får mest inspiration när det gäller inredning via film och tv-serier. Hela den här beach house-vurmen började till exempel med Dawson's Creek för ganska många år sedan... Kanske värt ett eget inlägg någon gång.



3 kommentarer:

  1. Why woman are pearl jewelry a little crazy on pearl necklace? However, this case of problems you pursue? What is their purpose? Here I will inform you of the fact. Women buy pearl earrings for her particular way, guys, they choose christmas jewelry for their brand.

    SvaraRadera
  2. Hey, really great post… I've enjoyed reading through your post because of the great style and energy you put into each post. I actually run pearl jewelry, with my personal research and experiences in freshwater pearl. If you're interested, I would love to introduce oyster pearl to you. and I can give you more information. Looking forward to hearing from you.

    SvaraRadera
  3. hey funny, I just discovered your blog, and really love it!!! You have a great style and are really inspiring. Definitely have a new follower and a fan! If you get a chance pop up by my page, maybe you would like wish pearl.You can visit our jewelry mounting. and our freshwater pearl ring have good quality.

    SvaraRadera