fredag 2 december 2011

Ordning?


Jag sitter ensam i min stuga. Så nära brasan jag vågar - det är ruggigt men nu har jag rosor på kinderna. Av elden, och glöggen. Jag har mycket att fundera över just nu. Saker att ta itu med. Det ska jag ägna den här helgen åt. Virka, laga mat, dricka glögg och promenera. Så lossnar det nog. Jag trivs inte när det blir för rörigt i mitt liv, vilket kan vara svårt att förstå om man varit hemma hos mig. Jag har inga bestämda platser för någonting. Måste öppna alla lådor och skåp varje gång jag behöver använda rivjärnet, hårtorken, gummistövlarna. Vänder upp och ner på hela ovanvåningen när jag behöver katalogen med telefonnummer till killarnas kompisar. (Ja, det händer att även mina barn kommer bort.) En sak jag faktiskt funderar över just nu är om jag kanske skulle våga mig på lite mesig ordning. Det kanske skulle underlätta? Och det finns ju så mycket snygga korgar, lådor, askar och så vidare. Till exempel den här väggförvaringen: Utensilo, från Vitra. PS Skåpen under har jag ju redan. Fråga mig bara inte vad jag har i dem.
Bild lånad från den här bloggen.

1 kommentar:

  1. Hihi ja man kan ju faktiskt underlätta en hel del för sig själv genom att ha bra förvaring ;) Hoppas nu då får tid och ro att reflektera och få rätsida på det ena och andra! Önskar dig en fin 2:a advent. Kram Johanna

    SvaraRadera