onsdag 17 februari 2010

Spanar på tidningar

Foto: StinaTooMuchInspiration
Jag sa upp min tryckta dagstidning för en tid sen. Vi hade aldrig tid att läsa den, och det blev enorma tidningshögar överallt. Det är inte så att jag inte gillar att läsa tidningen, eller tycker att det inte är viktigt, jag läser dagstidningar på nätet varje dag. Allt fler gör ju så här, och det har jag funderat på. Och kommit på en sak. Jag borde naturligtvis spara alla tidningarna. För när det inte ges ut tryckta tidningar längre kommer de med all säkerhet att bli en het detalj i inredning, mode och formgivning. I Magis monter på möbelmässan låg den här högen "broschyrer". I broadsheet-format! Ni vet, "stortidningar", så som tidningarna såg ut på 1900-talet. I Bruno Mathssons monter hade man gjort en cool bård av tidningar på väggen. Coolt, redan nu. Det finns ju massor av prylar som görs av återvunnet tidningspapper nuförtiden, men tänk vad häftigt det här bli när det inte finns några tidningar att köpa längre!
Foto: StinaTooMuchInspiration

1 kommentar:

  1. Jag bara älskar bruno mathsson. URsnyggt!

    Hoppas allt är bra med dig :)

    Trevlig helg
    Kram
    Jannice

    SvaraRadera